Sunday, November 20, 2011

Ceea ce numim "Iubire"


Fiind in clasa a VIII-a am studiat la limba romana o gramada de opere care au ca tema centrala iubirea. In general am invatat poezi scrise de mari autori romani cum ar fi Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Nichita Stansecu si altii. Fiecare intr-un mod aparte isi exprima sentimentul de iubire, folosind metafore si figuri de stil care te dau pe spate sau pe care poate nu le integi. In fine nu asta e ceea ce vreau sa spun ci mai degraba ias critica putin. Adica autorii astia nu stiu ce e dragostea. Ei ne vorbesc numai despre pasiune si o iubire care nu e tocmai cea mai adevarata.
Deaceea am decis sa va spun o inamplare care poate ilustra adevarata iubire:

"Povestea incepe cu un tanar care decide sa ia o carte de la biblioteca. Pe cand o citeste, vede foarte multe notite scrise pe marginile cartii. El se intereseaza in legatura cu ele si afla ca au fost scrise chiar de insasi scriitoarea cartii. Astfel se gandeste sa o contacteze si in prima scrisoare ii spune cat de mult au ajutat-o notitele ei. Au inceput sa vorbeasca intre ei si sa se cunoasca mai bine. Peste 1 an tanarul a inceput sa se indragosteasca de scriitoare si i-a cerut acesteia sa-i trimita o poza cu ea. Aceasta i-a raspuns: " Nu conteaza cum arat eu , daca iubirea este adevarata ma vei iubi nu dupa infatisare ci dupa suflet". Intre timp razboiul a izbucnit si tanarul a fost trimis pe front. Ei au continuat sa-si scrie pana la sfarsitul razboiului, iar la final tanarul a ajuns in America, unde a dorit sa o cunoasca pe jumatatea inimii lui. Aceasta i-a spus ca se vor intalni in centru. El a intrebat apoi cum se vor recunoaste, scriitoarea raspunzandu-i astfel:" Tu sa porti cartea la tine, iar eu te voi recunoaste dupa carte, iar eu o sa port un trandafir in piept si a asa ma vei recunoaste". Cand a ajuns in centru, tanarul s-a uitat in jur si nu a vazut pe nimeni...iar cand si-a intors privirea a vazut o femeie superba, parul blond, ochi albastri, inalta, frumoasa,imbracata in verde, dar spre dezamagirea lui aceasta nu avea trandafirul in piept. In spatele fetei imbracate in verde, era o doamna nu prea frumoasa, deloc atragatoare, neingrijita, dar care avea trandafirul in piept. Inima lui a fost atunci sfasiata. Fata in verde a venit la el si i-a spus facandu-i cu ochiul: " Vrei sa ma insotesti?". Tanarul a refuzat oferta indreptandu-se spre doamna cu trandafir in piept. Cand a ajuns la ea,a invitat-o la cina, iar aceasta a spus: " Tinere, nu stiu ce se intampla aici, dar doamna in verde mi-a dat acesta trandafir si mi-a spus sa il port in piept si mi-a mai spus ca te asteapta la restaurantul dupa colt pentru ca aveti multe de discutat."

Nu vreau sa mai comentez nimic in legatura cu asta... sper sa inteleaga fiecare...



P.S. nu stiu ce m-ia venit cu postarea asta.. dar daca deb tot ma batut la cap ca n-am mai postat nimic m-am gandit sa-i fac moftu si ce mia venit in cap..... vadeti cea iesit